PEVA racing a posádka J.Semerád - R.Mozner jun., MSR 2013 – MISE SPLNĚNA!

Vítězství v obou dnech rally a plný počet bodů získaný za každý den závodu potvrdilo zisk slovenského mistrovského titulu této posádky v kategorii Produkčních vozů, tedy třídy 3, pro rok 2013.

Josef Semerád – Radovan Mozner, jun.

Josef Semerád – Radovan Mozner, jun.

Tým PEVA racing nastupoval do závodu se třemi vozy posádek Semerád-Mozner jun., Habermann-Baran a Mozner sen.-Kozmon. Bedřich Habermann se cíle dočkal v nedělním závodu, sobotní nedokončil po problémech s transmisemi. Šéf týmu a otec Semerádova spolujezdce Radovan Mozner se blýskl nejrychlejším časem třídy 3 na rz 5, kterou ale bohužel dokončil s poruchou poloosy, která nevydržela krizi v retardéru těsně před cílem. Hlavní pozornost na sebe poutala posádka Semerád – Mozner jun., které stačilo k zisku titulu dojet v jednom z obou závodních dnů do třetího místa. To se jim podařilo již vítězstvím v sobotním dějství. Nedělní vítězství bylo těžce vybojované a nakonec bylo celým týmem bráno jako odměna za výkony v celé sezóně 2013.

Josef Semerád – Radovan Mozner, jun.

Josef Semerád – Radovan Mozner, jun.

V konkurenci Ondreje, Czenteho, Majerčáka, Kukučky a dalších rychlých pilotů se zisk titulu zdál nesplnitelný. Průběh jednotlivých závodů byl často mnohem dramatičtější, než ukazují konečné výsledky. Například Košice, první den – ztráta ve druhé, třetí se nejela a nakonec rozhodla poslední rz. – vítězství o 0,1 sek., druhý den – ztráta po první rz na Majerčáka včetně penalizace za retardér celkem 45 s. A nakonec o čtyři rychlostní zkoušky později ? Po stíhací jízdě vítězství o 12 sekund. Posádka, spolu se svým Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Semerád rally, dokončila sezónu, jakou by chtěl zažít asi každý, kdo má rally rád. Z odstartovaných 10 závodních dní, tedy deseti závodů Slovenského mistrovství zvítězila v osmi závodech a dva dojela jako druhá. Silně obsazená třída 3 Slovenského šampionátu se tak stala s velkým bodovým náskokem kořistí PEVA racing týmu.

J.Semerád, jezdec: Na začátku sezóny jsme do toho šli s tím, že se chceme poprat o titul, ale zároveň jsme věděli, že to bude těžké. První závod, který se jel v Egeru jsme nestartovali a tak jsme nastupovali do rozjeté sezóny s tím, že dva závody, které bychom mohli eventuálně škrtat jsme nejeli a tak musíme dokončit s co nejlepším výsledkem všechny zbývající závody. Jsem moc rád, že jsme to dokázali, že se Rado hned ve své druhé kompletní sezóně dostal mezi elitní slovenské spolujezdce s titulem v kapse J, jsem také šťastný, že jsem vůbec dostal příležitost od PEVA racing týmu to dokázat. Velké poděkování patří našim mechanikům v čele s Františkem Herbergerem, kteří nám nejen vzorně připravovali auto ale také nás dokázali vždy a včas vrátit do závodu, ačkoli do servisní zóny jsme často přijeli s obavami…

Josef Semerád – Radovan Mozner, jun.

Josef Semerád – Radovan Mozner, jun.

R.Mozner jun., spolujezdec: Tohtoročná sezóna začala rovnako, ako skončila tá minulá. Víťazstvom na domácich pretekoch v Košiciach. Pre mňa je vždy oveľa krajší pocit zodvihnúť nad hlavu pohár tam, kde som vyrástol, medzi ľuďmi, ktorí ma poznajú niekoľko rokov. Ak mám hodnotiť sezónu, každý jeden pretek bol krokom vpred, krokom k zlepšeniu seba samého na mieste navigátora a tým aj k zlepšeniu společných dosiahnutých časov v cieli, samozrejme pod taktovkou vynikajúceho a občas trpezlivého Pepa. Moje najväčšie poďakovanie ale patrí môjmu otcovi, vďaka ktorému som mal možnosť si do pretekárskeho auta sadnúť, ktorý so mnou absolvoval moje začiatky a prežil všetky tie nervy, keď som sa mýlil v čítaní itinerára, dával neskoro ľavú sedem a riešil zložitú matematiku pichačiek. Je jasné, že toto všetko by nebolo možné bez pomoci reklamných partnerov, Simony a takisto organizátorov jednotlivých podujatí. Ďakujem.

R.Mozner sen., jezdec a manažer týmu: I keď mne ako jazdcovi na Košiciach štastena veľmi nepriala, moja radosť z absolvovaných pretekov je obrovská. Pepo s Radom už po prvom dni dosiahli na titul, a tak ten druhý, bol už viac-menej jazdou pre radosť, aj keď športovosť ich neopustila, a aj napriek splnenej priorite, sa do toho opreli naplno. Výsledok celej sezóny je určite zásluhou profesionálne pripravenej techniky a následne aj práce mechanikov v servisných zónách. S prácou celého tímu som veľmi spokojný, pretože aj napriek tomu, že sme v tomto roku fungovali vlastne prvýkrát v takej zostave, všetko fungovalo a dařilo sa nám vytvoriť posádkam komfortné zázemie. Samozrejme moje poďakovanie patri všetkým…aj tým nespomenutým, za prácu, za akúkoľvek podporu, fandenie a pozornost, ktorú nám venovali.

Veľká vďaka patrí reklamným partnerom za to, že si ako formu svojej prezentácie vybrali práve tento šport a náš tím. Verím, že dosiahnutý titul im urobil takú radost ako nám..

PEVA – P.Varga, generální partner týmu: Máme obrovskú radosť z tímového úspechu a zo zisku titulu práve tu v Košiciach. V rally si víťaz môže byť istý úspechom až po prejdení cieľovej rampy , do tej chvíle je všetko len veľmi, naozaj veľmi neisté. Málokto si dokáže predstaviť koľko záludností a zákrut musí každá posádka prekonať len v každom jednom závode, nieto ešte v celej sezóne. Rally má veľkú publicitu a športovú hodnotu, preto sme generálnym partnerom tímu a preto si toľko vážime úspechu našich farieb.

Co dodat závěrem? Josef Semerád k tomu říká: Celá sezóna byla pro mne v mnohém překvapující a příjemná. Na Slovensku se rally jezdí na opravdu všech površích. Doporučuji všem českým pilotům stejnou zkušenost, protože zdejší tratě každému pilotovi prospějí a kilometry na nich strávené mu přinesou mnoho cenných zkušeností do budoucna. Pořadatelé a vůbec všichni, kdo se zde starají o organizaci rally závodů, to dělají tak, že my jezdci pak máme pocit, že oni jsou tady pro nás. V současné situaci, kdy rally v Čechách je jakoby na obtíž a žije neustále ve stresu, kdy se stane něco, co její dlouholetou tradici ukončí, je pro mne situace u našich sousedů nadějí, že máme kam jít, kde nás rádi uvidí. Na Slovensku se tento sport těší zasloužené oblibě a proto se tam vždy rád vrátím.