Hudec s Kotálem vítězi Production Cupu ve Finsku

Česká posádka Martin Hudec – Jakub Kotál úspěšně zvládla všechny nástrahy trati a dojela do cíle Rally Finland 2013 na 1. místě Production Cupu v rámci WRC2.

Závěrečná etapa – 8 rychlostních zkoušek, 130 ostrých kilometrů a legendární zkouška Ouninpohja čitající 33 kilometrů, to jsou fakta o závěrečné etapy Rally Finland.

Martin s Kubou do závěrečné etapy vstupovali s čistou hlavou. Hlavním úkolem české posádky bylo dojet do cíle a tomu Martin vše podřizoval. Během prvního průjezdu Ouninpohjou potkaly kluky první větší problémy na této soutěži. Problém se ztrátou tlaku turba zapříčinil, že třebíčský pilot absolvoval dvě rychlostní zkoušky bez výkonu auta. „Myslím, že to pro nás bylo dobře, aspoň jsme kvůli technickým problémům nejeli rychle a neudělali jsme zbytečnou chybu. V druhé polovině Ouninpohje bylo dost rozházených vozidel,“ řekl po první sekci posledního dne Hudec. Na této zkoušce právě havaroval vedoucí muž Production Cupu Argentinec Alonso. V servisní zóně však mechanici stačili dát vše do pořádku a posádka se startovním číslem 43 odjížděla na poslední sekci Rally Finland 2013. V této závěrečné sekci čtyř zkoušek šlo hlavně o to neudělat chybu a nepoškodit vozidlo. Kluci to zvládli na jedničku a dojeli bez problému na cílovou rampu. „Jsem velice šťastný, že jsme vůbec tak dlouhou a rychlou rally vůbec dokončili. Samozřejmě výsledek je perfektní, plný počet bodů nám velice pomohl trochu zmírnit naše bodové manko v rámci Production Cupu. Auto v druhých průjezdech dostávalo docela dost do těla, hluboké koleje a plno kamenů na trati činili tyto úseky značně nebezpečné. Rally sama byla dost dlouhá, hlavně přejezdy byly nekonečné, ale je to perfektní rally s ještě lepší atmosférou. Velkou ztrátu vidím v rozpise, neměli jsme žádné zkušenosti s jízdou na šotolině a psaní rozpisu bylo velkou neznámou. Příští rok zde chceme být zase a chceme být rychlejší,“ uzavřel své počínání na Rally Finland Martin Hudec.

„Do posledního dne jsme po problémech soupeřů vstupovali na druhém místě v Produkčním šampionátu ve WRC2 s velkým náskokem na třetího Villanuevu, ale také s téměř minutovou ztrátou na vedoucího Alonsa. Téměř polovinu nedělních ostrých kilometrů tvořila legendární Ouninpohja, takže jsme moc dobře věděli, že není ještě zdaleka nic jasného. V dopolední sekci se vyskytly problémy s turbem a díky mému umu jsme dostali minutovou penalizaci, za což bych si nafackoval. Rozdíly ale byly už tak velké, že když po prvním průjezdu Ouninpohjou vypadl Alonso, věděli jsme, že pokud nevyrobíme žádnou zásadní chybu, může nás čekat krásný výsledek. Problém s turbem se v servisu vyřešil a nakonec jsme stanuli na rampě jako vítězná posádka produkčního šampionátu. Musím říct, že to byl opravdu báječný týden, tratě ve Finsku jsou nádherné a celá Finská rally je jeden nezapomenutelný zážitek. Je skvělé, že se nám podařilo absolvovat celou soutěž bez vážnějších problémů a nasbírat další cenné zkušenosti se světovými závody. Velký dík patří také celému týmu a všem fanouškům, kteří nám drželi palce – ať už doma, nebo tady ve Finsku,“ dodal k závodu spolujezdec Jakub Kotál.

„Kluci mě samozřejmě udělali radost, protože už jen fakt, že dokončili Finsko bez využití superrally je úspěch. Jejich umístění v Production cupu je o to radostnější. Finsko je zrádné a napoprvé je to vždy o sbírání zkušeností, kluci to věděli a podle toho jeli, zajížděli časy srovnatelné s vozy Production cupu a nakonec měli i trochu štěstíčka, ale štěstí přeje připraveným..“ sdělil své dojmy šéf Semerad Rally Teamu Josef Semerád.

Posádka týmu Semerád Rally dokončila soutěž na celkové 38. pozici a 12. místě v rámci šampionátu WRC 2, kde v rámci Prouction cupu zvítězila. Další soutěž posádky Hudec-Kotál bude Rally France.